maandag 4 januari 2016

errewetekoptje

Ik kon gisterenavond de slaap niet vatten. 

 

De rationele reden was het feit dat ik om 22u30 in bed kroop, pakweg 2u vroeger dan de voorbije dagen. Wat dus betekende dat de vakantie gedaan is.

 

Maar de echte reden was het feit dat mijn zoontje – 5,5 jaar – gisteren zijn eerste tand verloren is. Op zich niet veel speciaals, normaalste zaak ter wereld, maar toch een eerste aankondiging dat mijn baby’tje binnenkort kleuter-af zal zijn.


Mijn kleintje, dat binnenkort van die grote tanden in zijn mondje zal hebben. In zijn kleine mondje, van zijn kleine hoofdje, dat we niet voor niets al plagend zijn ‘errewetekoptje’ noemen (=erwtenhoofdje) noemen.



Ik kon dus niet slapen neen, want iedere keer ik slaap staat hij iets ouder op. En ik ook.

 





5 opmerkingen:

  1. echt he... ik besefte ook dat mijn meisje binnenkort ook kleuter-af is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, he snik. Ik geniet intens van mijn grote wijze, grappige, soms boze, verdrietige meid. Ze groot, zo veel "gezelschap" al. Maar ik mis het klein zijn ook. Komt nooit meer terug. Slik. En dan dus straks zo'n tand...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze smurf werd deze week vier.. en 't is de 1e keer dat 'k 't zo moeilijk had met één van zijn verjaardagen. zo erg zelf dat 'k 't cijfer niet in cijfer kan schrijven maar in letters...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ja, ik snap je... Ik heb gejankt man toen ik nena naar school moest doen maandag. Die eerste keer! Mijn baby! Weg! gewoon een kleuter nu! :O Ik wil dat ze haar kleine babykop en minitandjes gewoon kan houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, onze jongste van bijna 5 kijkt ook uit naar het moment dat ze haar tandjes zal verliezen, ze ziet dat namelijk bij haar grote zus van 6

    BeantwoordenVerwijderen